maandag 16 april 2012

WHAT TO THINK ABOUT


Performance adaptation
Efficientie, gebruiksgemak,(samen met Ergo’s) 
sterkte/slijtage, onderhoudsvrij en vervangbaar (= eenvoudig ontwerp) (PJ & J)
Convenience Adaptation
Implement and evaluate towards:
Fysiek aspect; tunnelzicht (niet wegkijken om rem te bedienen) en handvervorming (optimale instelling van de rem zoeken)
Omgeving; verkeer, tussen ouders in rijden:
Feedback; zie per iteratie “”verwacht en onverwacht” dit gaat over wat wij zien en horen van Simeon (en ouders)
Habits; hij is de rem-beweging en de plaats gewoon
Behaviour; staat, danst, trekt, leunt draait beweegt op zijn fiets en houd steun aan zn stuur
Economy adaptation
# parts : eenvoudig ontwerp
# functies; instellen van de rem (+ mogelijkheid aanpassen vr toekomst)
#productie-proces: aanpassen van een bestaande remhendel is goedkoopste oplossing: schroefdraad trekken en vijsje+veer inschroeven waarmee je de nul-positie van de remhendel regelt.
Materiaal: plastic/metalen rem-basis waarin we schroefdraad kunnen trekken.
Vijsje + veer zodat deze niet lostrilt.
Connectoren; schroefdraad; moeten we nog specifieren welk type schroefdraad (PJ)
                   Remkabels; gewoon courant systeem van remkabels gebruiken.
Accessibility of resources; gewone goedkope rem uit de winkel aanpassen/ instelbare rem kopen.
Bovenstaande remhendel met schroefdraad bestaat en is gerecycled en opnieuw toegepast op Simeon's stuur.
Identity Adaptation
De-stigmatisation : gewone rem gebruiken, eventueel nadenken over 2e remhendel vr linkerhand; kan aangesloten worden op dezelfde rem, maar hij kan dan al remmend zijn linkerhand oefenen.(ouders niet ok, simeon beetje terughoudend.)
Personalisatie; kleur of paint-job, remlicht… remlicht niet nodig, kleur mag 
Cultural aspects;…..
Product personality; Simeon is nog jong en zal nog evolueren dus hiermee rekening houden (mag mannelijke personaliteit hebben, maar een power-ranger zal over 4 jaar niet zo tof meer zijn…)
Role fullfilment; als we links ook een remhendel plaatsen mogelijks een grote rol (bespreken met Ergo’s op zn school) ((ouders niet ok, simeon beetje terughoudend.)
Pleasure adaptation:
Playfull; testen adhv parcours/ ritje in't stad (wanneer afgesproken??=>tell PJ)
Motivatie; veiliger, mag dan sneller rijden, kan dan iets zelfstandiger rijden waardoor het fietsen leuker wordt voor Simeon, én voor zn ouders.
Creativity; vreemd dat niemand de remhendels instelt op een school voor minder-valide personen. Daar moet je niet echt creatief vr zijn helaas (mindere uitdaging op dit vlak eigenlijk)
Experience, use of senses; Er is rekening gehouden met de mogelijkheden van de sensoren; zicht, tast, gehoor, (de rest is minder van toepassing)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten